Presentation

Lär känna våra praktikanter här.

21 juli 2008

CECILIA: Toppbestigning och modellande.

Cecilia Holm i Bolivia, inlägg 4

Det har varit ett par händelserika veckor här i Bolivia, både på arbetsfronten och på fritiden. Den största utmaningen var att bestiga berget Huayna Potosi tillsammans med kollegan Ulrika och kompisen Olivia.
Flera gånger undrade vi vad vi höll på med, man kan ju fråga sig om man är riktigt klok som mitt i natten frivilligt går i snö och många minusgrader i tunn luft, som orsakar mer eller mindre huvudvärk och illamående...men efter flera timmars kämpande stod jag och Ulrika äntligen på toppen av berget. 6088 meter, det ni! Och vilken fantastiskt utsikt!

Jag har nu hållit i min första workshop här i Bolivia. Vi samlades i det som egentligen är Coprocas personalmatsal för att prata marknadsföring. Efter ca en och en halvtimmes genomgång delades deltagarna upp för att göra marknadsplaner till diverse alpaca produkter. Efter aptapin, andinskt knytkalas, fick varje grupp redovisa sina arbeten. Det var kul att hålla i workshopen och intressant att lyssna på gruppernas redovisningar, och nu är jag i full gång med att planera en tredagars workshop som ska äga rum nästa vecka.

Att jobba på Svalorna kan även innebära att man får hoppa in som modell i Boliviansk morgon TV. Det var precis vad som hände Mikael, Ulrika och mig. Inför Coprocas lansering av sitt nya märke Awayu så skulle såklart kläderna visas upp i TV, så tidigt en torsdagsmorgon infann vi oss på Unitels redaktion för att visa upp alpacka kläder inför morgonpigga tittare. Det var inte många sekunders fame vi hade i rutan, men roligt var det.

Cecilia Holm
cecilia.holm@svalorna.se

1 kommentar:

Roxana Ortiz sa...

Superfin bild och det verkar helt otroligt vackert. Vilken bra grej att göra.

Ser att du har det bra, skickar en massa kramar, Roxana