Presentation

Lär känna våra praktikanter här.

28 november 2008

CECILIA: Adios amigos!

Cecilia Holm, Bolivia inlägg 9.

Så är det sista arbetsdagen på Svalkontoret här i La Paz och det är med blandade känslor jag ska lämna Bolivia. Ser fram emot att träffa vänner och familj i Sverige, men samtidigt lämnar jag många vänner jag har fått här, det känns tråkigt.

Sista veckan har varit allmänt hektiskt med allt möjligt som jag vill hinna med innan jag åker. Varför är det alltid så att man sparar vissa saker till sista minuten? Jag antar att det är för när man bor på ett ställe är det så lätt att tänka "det kan jag göra imorgon, eller nästa helg" och vips så är det dax att ge sig av. Förra helgen virrade jag omkring på marknaden med Micke och Karin och fotograferade lite. Marknaderna är alltid lika spännande tycker jag, det finns allt och det är fantastiska färger (och ibland mindre fantastiska lukter). Jag önskar att jag kan gå omkring där hur länge som helst, men det är rätt bökigt och stökigt så huvudet är helt tomt efter ett par timmar och tyvärr måste man alltid vara på sin vakt för att inte blir rånad, speciellt med en stor kamera.

Men antingen jag vill det eller inte så på måndag är det Adios! till goda vänner, vackra berg , billig frukt, färgglada cholitas, salteñas, lamor, luftföroreningar, stökig trafik, högljudda billarm och trånga bussresor, chuños och tuntas, varav de sex sist nämnda jag inte kommer sakna särskilt mycket, men de andra desto mer.
Cecilia Holm

1 kommentar:

Linnea Uppsäll sa...

Och hela La Paz gråter för att du har åkt! Sen du åkte har det mest regnat och regnat här. Lite mysigt men mer jobbigt. Hoppas du hade en bra resa, skönt att vi snart ses i Sverige, kram!

Linnea